کارشناسی ارشدانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 | تکمیل ظرفیت کنکور ارشد

کانال تلگرام تحصیلی     

پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، برخی داوطلبان در رشته محلی که پذیرش شده اند ثبت نام نمی نمایند. لذا ظرفیت دانشگاه پذیرنده بدون دانشجو باقی می ماند. از طرفی ممکن است داوطلب دیگری متقاضی برای ثبت نام در این رشته محل باشد. لذا دانشگاه ها اقدام به تکمیل ظرفیت خالی شده ی خود با دانشجوهای علاقه مند دیگر می نمایند. این پروسه تکمیل ظرفیت ارشد نام دارد.برای کسب اطلاعات دقیق تر در ادامه با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

تکمیل ظرفیت ارشد

تکمیل ظرفیت ارشد یک فرصت فوق العاده و مجدد به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد است. تمام داوطلبانی که در آزمون کنکور سراسری ارشد شرکت کرده اند مجاز هستند در این مرحله به تکمیل فرم مربوطه بپردازند. به عبارت دقیق تر همین که داوطلبی در کنکور سراسری ارشد شرکت کرده باشدکافی است تا اجازه تکمیل فرم را داشته باشد و نیازی به مجاز شدن در اعلام نتایج اولیه نیست. این یعنی حتی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل نشده اند نیز می توانند به انتخاب رشته محل تکمیل ظرفیت بپردازند. تنها داوطلبانی که در رشته محل های دارای بورسیه پذیرفته شده اند و یا در رشته های با شرایط خاص قبول شده اند، اجازه شرکت در این مرحله و تکمیل فرم را ندارند.

داوطلبان برای انتخاب رشته هایی که آزمون آنها شامل آزمون تشریحی می باشد نیز مشکلی نخواهند داشت. اگر داوطلبان این گونه رشته ها قصد ادامه تحصیل در دوره های روزانه و شبانه را داشته باشند، نمره آزمون تشریحی آنها صفر لحاظ می شود. اما اگر دانشگاه های پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و پیام نور را مدنظر دارند، با توجه به نمره علمی نهایی که در کارنامه مرحله اول درج شده است، مورد سنجش قرار می گیرند.

 

ثبت نام برای تکمیل ظرفیت 

تمامی متقاضیان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد باید به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند . در مرحله بعد داوطلبان باید وارد بخش اختصاصی کارشناسی ارشد در سایت سنجش شوند. سپس از این بخش دفترچه تکمیل ظرفیت را دانلود نموده نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند. با مطالعه دقیق و آگاهی از رشته محل های دارای ظرفیت خالی و تعداد ظرفیت باقی مانده، می توان وارد فاز بعد شد و از لینک ورود به سیستم برای پر کردن فرم تکمیل ظرفیت اقدام نمود.

هر داوطلب برای ورود به پنل کاربری مختص خود باید شماره پرونده و کدپیگیری زمان ثبت نام خود را در دست داشته باشد. البته در صورت دسترسی نداشتن به کدپیگیری می توان از شماره پرونده ، شماره شناسنامه و سال تولد استفاده نمود. داوطلب بعد از ورود به پنل کاربری ،لینک تکمیل ظرفیت را انتخاب می نماید.سپس  کد رشته های برگرفته از دفترچه را وارد نموده و در نهایت دکمه تایید وادامه را می زند. پس از طی تمام مراحل، سیستم یک کد 16 رقمی در اختیار داوطلب قرار می دهد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد/نکات مهم

  • داوطلبی که دراعلام نتایج نهایی در رشته محلی پذیرفته شده و مشغول به تحصیل شود نیز می تواند فرم تکمیل ظرفیت را پر کند. اما در صورت پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت، قبولی پیشین وی کان لم یکن تلقی می شود. یعنی نمی توانند در رشته قبولی قبلی ادامه تحصیل دهد و باید برای ثبت نام در رشته محل جدید اقدام نماید.
  • کسانی که در جلسه آزمون حضور پیدا نکرده اند نمی توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. تنها داوطلبانی که برای آنها کارنامه صادر شده می توانند در این مرحله حضور داشته باشند حتی اگر تمام درصدهای درج شده در کارنامه ی آنها صفر باشد.
  • پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از بهمن ماه وارد دانشگاه می شوند.
  • تکمیل ظرفیت ارشد لزوماً هر سال برگزار نمی شود. برگزاری تکمیل ظرفیت بستگی به ثبت نام کنندگان نهایی، ظرفیت دانشگاه ها و….. دارد.
  • برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد نیازی به پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره