کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه منتشر می شود. در ادامه مطلب می توانید این دفترچه را دانلود نمایید. سازمان سنجش به منظور اطلاع رسانی شرایط و کدرشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت و جنسیت پذیرش و … را در دفترچه‌ راهنما را منتشر می کند. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب‌رشته هستند، می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 اقدام به درج کدرشته محل های مورد علاقه خود در فرم انتخاب‌رشته کنند. در ادامه ضمن ارائه اطلاعاتی پیرامون دفترچه راهنما، لینک دانلود آن را نیز قرار داده ایم.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه و در زمان انتخاب‌رشته امکان پذیر می باشد. دفترچه راهنما در 15 مرداد ماه در اختیار متقاضیان قرار گرفت. در ادامه لینک دانلود دفترچه‌ی سال گذشته را قرار داده ایم. به محض انتشار دفترچه جدید لینک دانلود آن فعال خواهد شد.

معمولا دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ و کدرشته محل ها تغییر زیادی نسبت به سال گذشته ندارد و تقریبا همه رشته هایی که در سال گذشته ارائه شده اند در سال جاری نیز دانشجو پذیرش خواهند کرد. از این دفترچه سال گذشته منبع خوبی برای  دریافت اطلاعات کافی و بررسی رشته ها در همه دانشگاه ها می باشد. از این رو می توانید دفترچه کنکور انسانی سال گذشته که لینک دنلود آن را قرار داده‌ایم را دانلود نمایید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

تمامی حاضرین در جلسه کنکور سراسری انسانی که مطابق با عملکرد خود در جلسه آزمون، مجاز به انتخاب حداقل یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان هستند، باید در تاریخ هایی که از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد، در گام اول دفترچه کنکور انسانی 1403 را دریافت و مطالعه کنند و سپس فرآیند انتخاب‌رشته خود را تکمیل نمایند. 

انتخاب‌رشته مهم ترین مرحله در قبولی در دانشگاه می باشد و یک اشتباه کوچک می توانید مسیر زندگی یک فرد را تغییر دهد. از این توصیه اکید می کنیم حتما پیش از انتخاب‌رشته با مشاوران و کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید. در مقاله زیر نکات کلیدی و نحوه انتخاب‌رشته که طی سالیان کسب کرده ایم پرداخته ایم. از این حتما پیش از انتخاب‌رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته

 

چه کسانی می توانند در انتخاب رشته ۱۴۰۳ شرکت کنند؟

با توجه به تغییرات اعمالی در آزمون سراسری و برگزاری کنکور سراسری در دو مرحله، تمامی داوطلبانی که در هر کدام نوبت های کنکور سال 1403 و البته کنکور سال گذشته (به شرط شرکت نکردن در انتخاب‌رشته سال 1402) شرکت کرده اند، می توانند در انتخاب‌رشته که در مرداد ماه برگزار می شود شرکت نمایند. این داوطلبان با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ کدرشته محل های انتخابی را استخراج کرده و در فرم مربوطه در سایت سنجش وارد می کنند.

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 140۳

پس از برگزاری کنکور سراسری انسانی برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد، نتایج اولیه در قالب کارنامه ای برای شرکت کنندگان در این زیرگروه منتشر می گردد. متقاضیان کنکور سراسری انسانی می توانند با توجه به رتبه و ترازی که مطابق کارنامه اولیه خود وارد فرآیند انتخاب‌رشته کنکور شوند.

دفترچه کنکور انسانی ۱۴۰۳ در مرداد مله منتشر خواهد شد.

تمامی علاقه مندان به انتخاب‌رشته در دانشگاه های مورد علاقه شان، لازم است که کدرشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ را به همراه میزان ظرفیت و همینطور جنسیت پذیرش بررسی کنند و در نهایت 150 الویت را استخراج کرده و در فرم انتخاب‌رشته الویت بندی نمایند. 

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳

مهم ترین موردی که اغلب متقاضیان کنکور انسانی با در دست گرفتن دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ به سراغ آن می روند و بقیه قسمت های دفترچه‌ی راهنما را مطالعه نمی کنند، بخش کدرشته محل های ارائه می شده می باشد که هر رشته ای که در دانشگاه های مختلف و دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، نیمه حضوری، مجازی، پیام نور و غیرانتفاعی ارائه شده همراه با ظرفیت و جنسیت پذیرش در این قسمت درج شده است. اما دفترچه انتخاب رشته انسانی 1403 علاوه بر این قسمت دارای بخش های مهم دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

 

فصل اول

فصل اول دفترچه انتخاب رشته انسانی 1403 در بردارنده اطلاعاتی شامل موارد توضيحات، شرايط و ضوابط كلی پذيرش دانشجو در دانشگاه های مختلف، مسير انتخاب رشته و … می باشد که در دو بخش شامل موارد زیر ارائه شده است:

 

بخش اول راهنمای عملی

ضمن اینکه متقاضیان از نحوه دریافت کارنامه اولیه خود در این بخش دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ مطلع می شوند، یاد می گیرند که چگونه کارنامه خود را تحلیل کنند و از اطلاعات آن برای انتخاب‌رشته کمک بگیرند. این بخش کمک بسیاری به شرکت کنندگان می کند که توصیه می شود حتما زمان کافی را برای آن اختصاص بدهند.

 

بخش دوم: آشنایی با مقررات

در این بخش دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ ابتدا به شرایط لازم پرداخته شده است و سپس نحوه گزینش دانشجو در هر سهمیه بررسی شده است. متقاضیان با مطالعه بخش دوم فصل اول با نحوه گزینش هر کدام از رشته ها و همینطور رشته های دارای شرایط خاص آشنا می شوند.

 

فصل دوم

فصل دوم دفترچه انتخاب رشته انسانی 1403 در بردارنده توضيحات و جداول كد رشته محل های ارائه شده در این زیر گروه آزمایشی می باشد. 

در بخش آخر دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ نیز اطلاعات و توضیحات پیوست مندرج است. شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و دیگر دانشگاه هایی که در رشته های زیرمجموعه کنکور انسانی پذیرش نیمه متمرکز دارند و دارای شرایط خاصی هسنتد و همینطور توضیحاتی پیرامون امکانات رفاهی دانشگاه ها و تعهد دانشگاه ها در قبال خوابگاه از دیگر موارد مهمی است که در این بخش ارائه شده است. برای مشاهده کارنامه قبولی کنکور انسانی داوطلبان سالهای گذشته کلیک کنید. لازم است اشاره کنیم که در انتهای دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ نیز موارد زیر درج گردیده است:

❌ فرم پیش نویس انتخاب رشته

❌ فرم مرتبط با سهمیه وقوع بلايای طبيعی مانند سیل و زلزله

 

انتخاب رشته انسانی 1403

داوطلبان کنکور انسانی، چنانچه پس از مطالعه دفترچه کنکور انسانی واجد الشرایط ورود به مرحله انتخاب‌رشته بودند، بایستی که انتخاب های خود را با در نظر گرفتن کارنامه اولیه خود و مندرجات دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ در 150 کدرشته محل الویت بندی نمایند.

هر کدام از شرکت کنندگان که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به شرکت در این مرحله هستند، باید زمان کافی را برای مطالعه بند بند دفترچه‌ی نامبرده اختصاص دهند تا ضمن اطلاع از شرایط انتخاب‌رشته، نحوه تاثیر سهمیه های مختلف در پذیرش دانشجویان، ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه و غیرروزانه دانشگاه های سراسری، بتوانند الویت های مورد علاقه خود را نیز از آن استخراج کنند. 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته آزمون سراسری انسانی

 

مشاوره دانلود دفترچه کنکور انسانی ۱۴۰۳

از نکات مهم که لازم است به آن اشاره کنیم این است که انتخاب‌رشته با آزمون با بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی، ادغام شده است و دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ علاوه بر اینکه در بردارنده کدرشته محل های با آزمون است، دارای کدرشته محل های بدون آزمون که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی است نیز می باشد. لازم است اشاره کنیم داوطلبانی که مایل به انتخاب‌رشته با آزمون و بدون آزمون کنکور ‌به صورت همزمان هستند، پس از استخراج الویت های خود از فرم انتخاب‌رشته، مجاز به درج حداکثر و مجموعا 150 کدرشته محل برای هر دو نوع پذیرش می باشند.

علاقه مندان به انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد که دارای کد دسترسی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه شان می باشند، می توانند برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد، به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه نمایند. 

در صورتی که پیرامون دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1403 سوالی دارید و یا برای استخراج و الویت بندی کدرشته محل های مورد علاقه تان، نیازمند راهنمایی می باشید، می توانید از مشاوره تخصصی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل و از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان انتشار دفترچه کنکور سراسری چه تاریخی می باشد؟

دفترچه انتخاب رشته معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد.

متقاضیان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۳ باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

دفترچه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. البته می توانید در این مقاله نیز دفترچه‌ی راهنما را دانلود و دریافت نمایید.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا منتشر می گردد؟

بله، متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره