کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۳ در ادامه مقاله قرا داده شده است. تمامی حاضرین کنکور سراسری سال جاری که کارنامه اولیه خود را دریافت کرده اند و مطابق با آن مجاز به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه های سراسری می باشند، می توانند با دریافت دفترچه از شرایط شرکت در این مرحله و همینطور کد رشته محل های ارائه شده، مطلع گردند و در نهایت اقدام به درج 150 کد رشته محل در فرم اینترنتی انتخاب‌رشته کنند. داوطلبان با اطلاع از زمان انتشار نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 و مطالعه به موقع آن اقدام کنند.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403 و سایر گروه های آزمایشی دیگر را منتشر می کند. با توجه به تغییرات سال جاری تمامی داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و یا تیر ماه ۱۴۰۳ در یک یا دو آزمون شرکت کرده اند. درصورت مجاز بودن می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند.

تاکنون دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ منتشر نشده است. به همین دلیل دفترچه سال گذشته را برای داوطلبانی که مایل به مطالعه آن می باشند را قرار داده ایم. 

پس از بررسی بخش های مختلف دفترچه‌ی راهنما، شرکت کنندگان می توانند 150 انتخاب مورد علاقه خود را از دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی استخراج کنند و سپس با رعایت الویت بندی و اصول انتخاب‌رشته در فرم اینترنتی سازمان سنجش درج نمایند. توصیه کارشناسان مجموعه دانتل کو به شما همراهان گرامی این می باشد حتما پیش از انتخاب رشته مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید.

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403 

دفترچه راهنما تقریبا در یک بازه زمانی سه روزه پس از اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. تاکنون اطلاعیه‌ای از زمان انتشار نتایج اولیه و در پی آن دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ منتشر نشده است، به تاریخ اعلام تاریخ انتشار در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

دفترچه انتخاب رشته در 28 مرداد ماه منتشر شد.

در سال های گذشته نتایج اولیه در مرداد ماه منتشر می شد و دفترچه انتخاب رشته در بازه زمانی چند روزه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گرفت. بنابراین پیش بینی می شود که امسال نیز در در اوایل و یا اواسط مرداد ماه شاهد فعال شدن لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی در سایت سازمان سنجش باشیم.

مجموعه دانتل کو تمامی اخبار مربوط به آزمون سراسری را در کانال تلگرامی خود قرار می دهد. شما داوطلبان گرامی با عضویت در این کانال می توانید از آخرین اخبار تحصیلی مطلع شوید. برای عضویت می توانید در آخر مقاله وارد کانال تلگرامی شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 دارای بخش های مختلفی است که هر کدام به موضوعی مهم و لازم برای قدم گذاشتن در مسیر انتخاب‌رشته می پردازد. بنابراین مطالعه آن برای تمامی کسانی که قصد دارند در مرحله انتخاب‌رشته شرکت کنند، الزامی است تا بتوانند الویت های خود را به درستی استخراج کرده و الویت بندی کنند. در ادامه توضیحات تکمیلی پیرامون مندرجات دفترچه ارائه کرده ایم:

✅ روش و نحوه انتخاب رشته در آزمون سراسری ۱۴۰۳ به چه صورت است.

✅ چگونه کارنامه اولیه را دریافت کنیم و اگر اطلاعات ثبت نام خود را برای دریافت کارنامه اولیه فراموش کرده باشیم، چگونه بازیابی کنیم.

✅ کارنامه اولیه چه اطلاعاتی به ما می دهد و چگونه می توانیم از اطلاعات آن جهت انتخاب‌رشته استفاده کنیم.

✅ چگونه رشته های انتخابی خود را به سازمان سنجش اعلام کنیم.

✅ اطلاعاتی از شرایط شرکت در این مرحله، سهمیه های موثر، گزینش بومی، زیرگروه ها، نحوه گزینش و پذیرش دانشجو، شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف، آشنایی با دوره های تحصیلی و … در دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403 ارائه شده است.

✅ کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و … در دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ درج شده است.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور

 

فصل اول توضیحات وشرایط وضوابط

فصل اول دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403 شامل توضیحات پیرامون انتخاب‌رشته و همینطور شرایط کلی پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف است که خود دارای دو بخش می باشد که در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون هر بخش را آورده ایم.

بخش اول: در واقع راهنمای عملی انتخاب‌رشته است. اگر نمی دانید که چطور باید نتایج اولیه را دریافت کنید و چگونه آن را تحلیل کنید، این بخش را حتما مطالعه کنید. چرا که اطلاعات کاملی از نحوه دریافت کارنامه (حتی در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی) و تحلیل کارنامه قبولی کنکور ریاضی و استفاده از اطلاعات آن برای انتخاب‌رشته ‍در این بخش ارائه شده است.

بخش دوم: در بخش دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۳ به مقررات انتخاب‌رشته پرداخته شده است. به عنوان مثال علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستید اما از نحوه گزینش در دانشگاه ها اطلاعای ندارید، مطالعه این بخش را به هیچ عنوان از دست ندهید. بومی گزینی و همینطور شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و … به طور کامل در بخش دو آورده شده است.

 

فصل دوم جداول كد رشته محل ها

بدیهی است پس از اطلاع از شرایط و قوانین شرکت در مرحله انتخاب‌رشته، متقاضیان تمایل دارند کد رشته محل های مورد علاقه خود را ضمن استخراج از در فرم انتخاب‌رشته درج کنند. برای اطلاع از توضیحات و جداول کدرشته محل ها می توانید بخش دوم دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403 را مطالعه کنید. در این بخش علاوه بر کد رشته محل های با آزمون، کد رشته محل های بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی نیز درج گردیده است. 

با مطالعه این فصل از دفترچه انتخاب رشته ریاضی متقاضیان ضمن اطلاع از رشته‌های ارائه شده در ضرایب زیر گروه کنکور ریاضی ، می توانند با ظرفیت رشته‌ها در هر کدام از دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان نیز مطلع گردند. 

در انتهای دفترچه راهنما رشته های کنکور نیز فرمی مشابه با فرم انتخاب‌رشته کنکور سراسری در سایت سنجش با عنوان فرم پیش نویس انتخاب‌رشته وجود دارد که متقاضیان می توانند برای کم کردن خطا و همینطور انتخاب‌رشته اولیه، نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. 

 

انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳

از مهم ترین شرایط لازم برای شرکت در مرحله انتخاب‌رشته، مجاز شدن می باشد که هر کدام از شرکت کنندگان با بررسی کارنامه اولیه خود می تواند به مجاز شدن و یا نشدن خود پی ببرد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته هستند می توانند برای چینش صحیح الویت ها و کدرشته محل های موجود در دفترچه انتخاب رشته ریاضی خود از رتبه های قبولی در سال های گذشته نیز استفاده کنند. برای مطالعه رتبه قبولی کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

متقاضیانی که هم تمایل دارند در انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند، برای اینکار باید از ” کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد ” درج شده در کارنامه اولیه استفاده کنند و پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته ریاضی دانشگاه آزاد اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته در سایت دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir نمایند. چنانچه داوطلبی در کارنامه اولیه، کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد را ندارد، مجاز به انتخاب‌رشته در این دانشگاه نخواهد بود.

نکته آخری که پیرامون دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری لازم است به آن اشاره کنیم این است که انتخاب‌رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری نیز در این مرحله و به طور همزمان با انتخاب‌رشته با آزمون انجام می شود. کد رشته محل های مرتبط به ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی کنکور سراسری نیز در دفترچه انتخاب رشته ریاضی درج می گردد.

 

مشاوره دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403

در نظر داشته باشید در فرآیند انتخاب‌رشته، الویت هایی که شما در فرم انتخاب رشته درج می کنید، به ترتیب از بالا به پایین مورد بررسی قرار می گیرند و در اولین کد رشته محل دارای ظرفیت که حد نصاب قبولی را کسب کنید، به عنوان محل قبولی شما اعلام می شود. بنابراین توصیه می شود حتما از تجربیات کارشناسان تحصیلی در این زمینه استفاده کنید تا در نهایت الویت های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته درج کنید.

فرم دفترچه انتخاب رشته ریاضی

اگر علاوه بر کنکور ریاضی در یکی از آزمون های شناور شامل هنر و زبان های خارجی نیز شرکت کرده اید، توجه داشته باشید که برای آن رشته نیز دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۳ را دریافت کنید و در نهایت برای هر دو رشته به صورت تلفیقی 150 کد رشته محل را در فرم انتخاب‌رشته خود در سایت سازمان سنجش درج کنید.

‌چنانچه پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سوالاتی داشتید و برای درج الویت‌های با آزمون و بدون آزمون کنکور در فرم انتخاب‌رشته، نیازمند راهنمایی بودید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور استفاده کنید و راهنمای های لازم را از مشاوران این مرکز دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته ریاضی چه زمانی منتشر می شود؟

معمولا پس از گذشت چند روز از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری این دفترچه‌ی منتشر می شود.

دفترچه انتخاب رشته حاوی چه اطلاعاتی است؟

موارد و نکات اصلی هنگام انتخاب رشته ذکر شده است که در متن مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

دفترچه انتخاب رشته کنکور را چگونه دریافت کنیم؟

دفترچه انتخاب رشته را در مقاله برای دانلود و مطالعه قرار داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره