کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ چند روز پیش از آغاز انتخاب‌رشته منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. پس از برگزاری کنکور تیر ماه، داوطلبان مجاز به شرکت در مرحله انتخاب‌رشته، بایستی خود را برای شرکت در این مرحله آماده کنند. انتخاب‌رشته بخش مهم از تصمیم گیری برای آینده تحصیلی می باشد که شما متقاضیان بایستی ضمن توجه به علاقه مندی های خود از لیست رشته های کنکور تجربی ارائه شده نیز مطلع باشید، به همین دلیل در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1403 ارائه کرده ایم و لینک دانلود آن را نیز قرار داده ایم.

 

دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ شامل مندرجات مهمی از جمله کدرشته محل‌های ارائه شده در این گروه، ظرفیت هر کد رشته محل، جنسیت پذیرش رشته ها، شرایط و ضوابط انتخاب‌رشته و … می باشد که اطلاع از آن ها برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته لازم و ضروری است. در ادامه این مقاله لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی 1403 را قرار داده ایم. توصیه می کنیم پیش از انتخاب‌رشته حتما مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید

حتما بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته تجربی

داوطلبان در قدم اول دفترچه انتخاب‌رشته کنکور سراسری را مطالعه کند و پس از مطالعه کامل، انتخاب‌های خود را بر اساس فاکتورهای مهمی شامل علاقه، مسیر رفت و آمد، کیفیت دانشگاه و … از دفترچه راهنما استخراج کرده و حداکثر در 150 انتخاب، الویت بندی نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن اطلاع از مندرجات و تاریخ انتشار آن از سایت سنجش، بتوانید از طریق لینک دانلودی که قرار داده ایم، دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳ را دریافت کنید.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1403

تا کنون دفترچه‌ی راهنما منتشر نشده است. پیش بینی می‌شود پس از اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار گیرد. ازین رو لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳ فعال نمی باشد که به محض انتشار دفترچه در دسترس قرار خواهد گرفت. داوطلبان گرامی در صورت نیاز می توانید دفترچه سال گذشته را دانلود و مطالعه نمایید.

در صورتی که مطابق با کارنامه اولیه خود در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان، پردیس خودگردان و … مجاز شده اید، با مراجعه به سایت سازمان سنجش، فرآیند انتخاب‌رشته خود را آغار کنید. توصیه می کنیم قبل از انجام انتخاب‌رشته حتما مقاله راهنما انتخاب‌رشته زیر را مطالعه نمایید.

حتما بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳

در سال گذشته دفترچه‌ انتخاب رشته کنکور تجربی در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان با مراجعه سایت سازمان سنجش می توانستند انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری در تیر ماه پیش بینی می شود دفترچه انتخاب‌رشته تجربی در مرداد ماه منتشر شود. 

دفترچه انتخاب رشته 1403 تاکنون منتشر نشده است. پیش بینی می شود در مرداد ماه منتشر شود. 

نکته قابل توجهی که پیرامون انتخاب‌رشته کنکور وجود دارد این است که الویت های شما از انتخاب اول به ترتیب تا انتخاب 150 بررسی می گردد. در حین این بررسی اگر در کد رشته محلی رتبه لازم را کسب کرده باشید، در همان کد رشته محل پذیرفته خواهید شد. بنابراین نحوه الویت بندی انتخاب شما بسیار مهم است و لازم است در این رابطه از کارشناسان تحصیلی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

بخش های دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۳

مجدد تاکید می کنیم که قدم گذاشتن در مسیر انتخاب‌رشته آزمون سراسری بدون آگاهی و پیش زمینه های لازم، می تواند آینده تحصیلی متقاضیان را به خطر بیاندازد و آن ها در کد رشته محلی پذیرفته شوند که متناسب با علاقه و همینطور رتبه و ترازشان نباشد.

بنابراین لازم است هر متقاضی برای کسب اطلاعات پیرامون صفر تا صد انتخاب‌رشته ابتدا دفترچه انتخاب کنکور رشته تجربی ۱۴۰۳ را دریافت و مطالعه کند تا به طور کامل در جریان انتخاب‌رشته قرار بگیرد. دفترچه‌ی راهنما دارای بخش های مختلفی است که در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون جرئیات هر بخش را ارائه کرده ایم.

بخوانید: نحوه انتخاب رشته 

 

فصل اول: توضيحات و شرايط و ضوابط 

آیا نمی دانید چطور باید کارنامه اولیه خود را دریافت کنید و یا اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید و قادر به دریافت نتایج اولیه نیستید، از مطالعه بخش اول دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی 1403 غافل نشوید، چراکه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت کارنامه، تحلیل آن و مراحل انتخاب‌رشته در این بخش ارائه شده است:

بخش اول بخش دوم
  1. چگونگی دریافت کارنامه اولیه
  2. روش انتخاب رشته و چینش صحیح الویت‌ها
  3. توضیحات کارنامه اولیه
  4. بازیابی اطلاعات ثبت نامی فراموش شده
  5. مراحل ثبت و درج انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش
  1. شرایط آزمون سراسری مهم برای انتخاب رشته
  2. سهمیه های موثر در کنکور تجربی
  3. گزینش بومی
  4. نحوه گزینش و پذیرش دانشجو (متمرکز و متمرکز با شرایط خاص کنکور)
  5. شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف
  6. آشنایی با دوره های تحصیلی

 

فصل دوم: توضيحات و جداول كد رشته محلها

در این فصل نیز اطلاعات مرتبط با کد رشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت هر کدام و جنسیت پذیرش ارائه شده است. در ادامه مواردی که در فصل دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفته است را ارائه کرده ایم:

✅ توضيحات و جدول های دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳

✅ کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های سراسری روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی 

✅ کد رشته محل های ارائه شده در استان بومی و دارای تعهد خدمت دانشگاه های علوم پزشکی

✅ کد رشته محل های ارائه شده در مناطق محروم، زلزله زده، سیل زده و …

✅ کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان

✅ لیست رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد

✅ لیست رشته های بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی 

 

مشاوره دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳

چنانچه مطابق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته در کد رشته محل های ارائه شده در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی می باشید، بایستی که پس از مطالعه دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته تجربی 1403 کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج نمایید و حداکثر در 150 کد رشته محل در فرم انتخاب‌رشته سایت سازمان سنجش الویت بندی کنید. برای مشاهده کارنامه کنکور تجربی کلیک کنید.

توجه داشته باشید انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری انجام می شود، 

رشته های پزشکی، پیراپزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آزاد همزمان با دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر پیرامون دفترچه انتخاب رشته تجربی 1403 می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و راهنمای های لازم را از مشاوران این مرکز دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته تجربی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۳ از چه سایتی منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش در سایت سنجش منتشر می شود، البته می توانید در داخل مقاله دفترچه را دانلود نمایید

آیا دفترچه انتخاب رشته فقط شامل کدرشته محل های ارائه شده می باشد؟

خیر، دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری علاوه بر کدرشته محل، بخش هایی دارد که در متن مقاله شرح داده ایم.

داوطلبان مجاز به انتخاب چند رشته محل هستند؟

داوطلبان حداکثر می توانند 150 کدرشته محل را در زمان انتخاب رشته انتخاب کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره