دکتریمشاوره تحصیلی آزمون دکتری

تاثیر معدل در آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

تاثیر معدل در آزمون دکتری ۱۴۰۳ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان دکتری می باشد. معدل در مرحله آزمون کتبی هیچ تاثیری نخواهد داشت و عملکرد داوطلب در جلسه آزمون تراز و رتبه را تعیین خواهد کرد. اما معدل در مرحله مصاحبه تاثیر خواهد گذاشت. با توجه به دو مرحله بودن آزمون دکترا، داوطلبان باید از جزییات تاثیر معدل بر آزمون اطلاع کافی داشته باشند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل تاثیر معدل در آزمون دکتری خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تاثیر معدل در آزمون دکتری ۱۴۰۳

همواره این سوال برای داوطلبان وجود دارد که تاثیر معدل در آزمون دکتری به چه صورت است. در پاسخ به این سوال پرتکرار داوطلبان باید گفت معدل مقطع کارشناسی ارشد در آزمون کتبی دکتری سال 1403 هیچ تاثیری ندارد.

البته این عدم تاتیر به معنای بی اهمیت بودن معدل نیست چراکه سوابق تحصیلی در مصاحبه دکتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و معدل داوطلب بر ارزیابی شرایط علمی و پژوهشی از سوی دانشگاه محل پذیرش تاثیر خواهد گذاشت. اساتید در جلسه مصاحبه معدل داوطلب را بررسی کرده و با توجه به بالا یا پایین بودن معدل به داوطلب امتیاز خواهند داد. 

تاثیر معدل در آزمون دکتری 

 

تأثیر معدل در مصاحبه دکتری 1403

طبق اطلاعیه های وزارت علوم دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی دکتری باید معدل و سطح دانشگاه محل تحصیل مقطع ارشد داوطلبان را مورد بررسی قرار دهند. این موارد جز امتیازات مصاحبه می باشد و دانشجویان با معدل بالا و فارغ التحصیل از دانشگاه های برتر شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت. 

البته در جلسه مصاحبه هیچ چیز قطعی وجود ندارد و ممکن است استاید یک دانشگاه در جلسه مصاحبه ملاک های دیگری را برای بررسی داوطلبان مد نظر قرار دهند اما به طور کلی می توان گفت که تاثیر معدل در آزمون دکتری در جلسه مصاحبه حائز اهمیت بوده و امتیاز خواهد داشت. 

 

تاثیر معدل در آزمون دکتری |‌ تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

همانطور که در بالا گفته شد، دانشگاه محل تحصیل مقطع ارشد یکی از ملاک های بررسی داوطلبان در جلسه مصاحبه دکتری می باشد. هرچه سطح علمی دانشگاه ارشد بالاتر باشد، امتیاز داوطلب بیشتر شده و نظر اساتید نیز نسبت به داوطلب مثبت تر خواهد شد. 

البته این امکان نیز وجود دارد که اساتید به دانشجویان خود توجه بیشتری نشان دهند چراکه ترجیح می دهند دانشجویان آشنا با سوابق علمی مشخص را انتخاب کنند. اما این مساله به طور مشخص وجود ندارد و بسیاری از اساتید نیز صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و پژوهشی و وضعیت علمی دانشجویان امتیاز می دهند. به منظور آمادگی برای جلسه مصاحبه دکتری می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرط معدل برای شرکت در کنکور دکتری

در بالا گفته شد که تاثیر معدل در آزمون دکتری صفر است و در واقع اعمال اثر نمی کند. شاید این مساله باعث این تفکر شود که داوطلبان با هر معدلی امکان ثبت نام در آزمون دکتری را خواهند داشت. اما باید گفت که این یک تفکر اشتباه است و شرط معدل برای ثبت نام آزمون دکتری وجود دارد. 

تنها داوطلبانی می توانند در آزمون دکتری 1403 شرکت کنند که حداقل معدل 14 را داشته باشند. داوطلبان در هنگام ثبت نام آزمون باید معدل مقطع ارشد خود را به طور دقیق ثبت نمایند. در صورت ثبت اشتباه معدل در ادامه روند آزمون با مشکل مواجه خواهند شد. 

 

ویرایش معدل در آزمون دکتری

ثبت دقیق معدل مقطع ارشد در ثبت نام آزمون دکتری بسیار حائز اهمیت است. اما اگر معدل را به اشتباه وارد کرده اید، نگران نباشید چراکه سازمان سنجش امکان ویرایش معدل را برای داوطلبان فراهم کرده است. داوطلبان می توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند. 

توجه داشته باشید که با وجود اینکه تاثیر معدل در آزمون دکتری صفر است اما با این حال درج صحیح معدل اهمیت دارد و داوطلبان به هیچ عنوان نباید معدل خود را به اشتباه وارد کنند. به همین دلیل باید ویرایش معدل را جدی بگیرید و در زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهید. 

 

مشاوره آزمون دکتری 

بر اساس مصوبه های وزارت علوم تاثیر معدل در آزمون دکترا صفر است و بر رتبه و تراز داوطلبان در آزمون کتبی هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. اما معدل آن ها در جلسه مصاحبه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و امتیاز داوطلب را بالا می برد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر معدل در آزمون دکتری برایتان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. تاثیر معدل در آزمون دکتری به چه صورت است؟

    تاثیر معدل در آزمون دکتری صفر است و بر آزمون کتبی اعمال اثر نمی کند. 

  2. آیا معدل بر مصاحبه دکتری نیز تاثیری نمی گذارد؟

    تاثیر معدل در مقطع دکتری در مرحله مصاحبه می باشد و هرچه معدل داوطلب بیشتر باشد، امتیاز او نیز افزایش خواهد یافت.

  3. داوطلبانی که هنوز از مقطع ارشد فارغ التحصیل نشده اند، برای ثبت معدل چه باید بکنند؟

    این داوطلبان می توانند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدل خود را ویرایش نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره