دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ توسط دانشگاه ها به افراد واجد شرایط اطلاع داده می شود. داوطلبانی که در آزمون ورودی مقطع دکتری رتبه مناسب کسب کرده اند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دعوت به مصاحبه شده اند، باید در جلسه مصاحبه دکتری حضور پیدا کنند. داوطلبان باید در زمان مصاحبه آزمون دکتری 1402 باید در این جلسه حضور داشته باشند. غیبت در این جلسه به منزله انصراف از رشته قبولی می باشد. به دلیل اهمیت از زمان مصاحبه دکتری در ادامه مقاله به بررسی تاریخ دعوت به مصاحبه در دانشگاه های محتلف خواهیم پرداخت.

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

آزمون دکتری از دو مرحله کتبی و مصاحبه علمی برای سنجش دانشجو توسط اساتید تشکیل شده است. تاثیر مصاحبه علمی در قبولی داوطلبان یک سوم تاثیر آزمون کتبی است اما دانشجویان باید برای قبول شدن در این مصاحبه تمام تلاش خود را بکنند. برگزاری این مرحله از آزمون دکتری برعهده دانشگاه ها بوده و هریک از دانشگاه ها زمان مشخصی برای مصاحبه خود اختصاص می دهد.

 اما زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ نیز امکان تغییر دارد و تاکنون زمان مصاحبه آزمون دکتری 1402 اعلام نشده است. اما با توجه به گزارشات سال های گذشته انتظار می رود این آزمون در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ صورت پذیرد. پس از اعلام زمان دقیق و تاریخ مشخص مصاحبه دکتری در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پیش بینی می شود زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در اردیبهشت ماه برگزار شود. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهیم کرد.

طبق زمان زمان مصاحبه دکتری که توسط دانشگاه مد نظر برروی سایت خود دانشگاه قرار گرفته است تمامی موارد از جمله کدرشته امتحان، نام رشته ها، مد محل برگزاری، گرایش و همچنین نام دانشگاه و زمان مصاحبه دکتری بصورت دقیق آورده شده است. دانشجویان داوطلب باید توجه داشته باشند که حتما در زمان مقرر شده و ساعتی که برای مصاحبه با آنها اختصاص داده شده است در دانشگاه حاضر شوند و یا اگر مصاحبه بصورت مجازی و غیر حضوری است در نرم افزار قید شده در جلسه شرکت کنند.

 

زمان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور نیز هر ساله در برخی واحدهای خود اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کند. آ» دسته از داوطلبانی در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب کرده اند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دعوت به مصحابه شده اند، باید در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ حضور داشته باشند. 

هرچند که تا کنون زمان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پیام نور 1402 اعلام نشده است اما پیش بینی می کنیم زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور همانند دانشگاه سراسری معمولا در اردیبهشت انجام میگیرد. به محض انتشار اخبار جدید در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. البته شما می توانید برای اطلاع از اخبار جدید عضو کانال تلگرام دانت کو شوید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز به صورت دو مرحله ای اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کند. داوطلبانی که در مهلت انتخاب رشته دانشگاه شرکت کرده و جز معرفی شدگان به مصاحبه این دانشگاه می باشند. باید در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در واحد پذیرفته شده حضور یابند.

زمان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد معمولا پس از اعلام نتایج دعوت داوطلبین صورت می گیرد، در این زمان دانشجویان می بایست با پیگیری زمان و نحوه چگونگی مصاحبه خود را برای این رویداد آماده کنند. تاکنون زمان آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشخص نشده است. اما انتظار می رود مانند سال های گذشته در تیر ماه سال جاری تاریخ دقیق اعلام گردد. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته توسط دانشگاه آزاد در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نکات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

داوطلبان در زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ می بایست رزومه و مشخصات علمی خود را به اساتید حاضر در جلسه ارائه دهند. اساتید با توجه به سوابق تحصیلی و توانمندی های دانشجو نمره ای برای مصاحبه آن در نظر می گیرند و پس از آن نمره کسب شده به سازمان سنجش اعلام می شود. سازمان سنجش تمامی اطلاعات مورد نیاز از داوطلبین را جمع آوری کرده و در پایان نتایج قبولی و یا عدم قبولی و همچنین کد محل قبولی و رشته داوطلبین را در سایت اعلام می کند.

پس از قبولی در مصاحبه آزمون دکتری حال دانشجو موظف است تا به محل انتخابی و قبول شده مراجعه کند. مراحل ثبت نام نهایی دانشجویان پذیرفته شده در دو مرحله اینترنتی و حضوری می باشد. دانشجویان ابتدا با مراجعه به سایت دانشگاه خود ثبت نام خود را تکمیل ک

 

 داشتن پایان نامه خوب، راز قبولی در مصاحبه دکتری

طی آمار گرفته شده در سال های گذشته برخی از شرکت کنندگان در آزمون کتبی دکتری نمره بالایی کسب کرده اند اما بعلت نداشتن آمادگی کافی در زمان مصاحبه دکتری در هیچ یک از رشته ها و دانشگاه های انتخابی پذیرفته نشده اند. در زمان مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ طریقه نمره دهی هریک از دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت ها به سلایق داوران حاضر در جلسه بستگی دارد و برای هریک از موارد مختلف نمرات متفاوتی نیز تعلق می گیرد. یکی از مهم ترین سوالاتی که طی این مصاحبه از داوطلبین پرسیده خواهد شد در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد آنها است.

توجه داشته باشید که اگر  رشته مقطع کارشناسی ارشد شما با مقطع دکتری متفاوت باشد درباره این موضوع و رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی ارشد نیز سوال خواهد شد. چرا که پایان نامه و رشته ای که در مقطع کارشناسی ارشد در آن درحال تحصیل بودید با رشته کنونی شما در مقطع دکتری متفاوت است و ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند.

گاها اتفاق افتاده است که داوران حاضر در برخی از دانشگاه ها در مصاحبه آزمو دکتری تعدادی سوالات علمی در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد داوطلبین مطرح کرده اند. توجه داشته باشید که میزان تسلط شما برای پاسخگویی به سوالات و تحلیل هریک از آنها مخصوصا در ارتباط با پایان نامه یکی از مهمترین موضوعات برای گرفتن نمره قبول از داوران حاضر در زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ می باشد.

 

مشاوره تاریخ آزمون مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

زمان آزمون مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد هنوز مشخص نمی باشد اما انتظار می رود مانند سال های گذشته اعلام تاریخ مشخص در تیر ماه سال جاری صورت گیرد. داوطلبین می بایست پس از اعلام نتایج قبولی در آزمون اولیه کتبی خود را برای این مصاحبه آماده کنند و با بررسی روزانه سایت سنجش از آخرین اخبار و اطلاعات زمان مصاحبه با خبر گردند.

یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی مقطع دکتری می باشد برای اینکه بتوانید در این مقطع شروع به تحصیل کنید ابتدا باید از دو آزمون مهم و حساس عبور کنید. آزمون کتبی و مصاحبه، اما توجه کنید که برای سال جاری زمان مصاحبه دکتری هنوز به طور دقیق و روشن اعلام نشده است. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون زمان مصاحبه دکتری سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای حضور  در جلسه مصاحبه دکتری به همراه داشتن چند مقاله اجباری است؟

برای حضور در جلسات مصاحبه دکتری داشتن مقاله های متعدد اجباری نیست، اما برای هریک از مقالات و پژوهش های علمی امتیازات متفاوتی توسط داوران در نظر گرفته می شود.

آیا محدودیتی برای حضور در هریک از مصاحبه های آزمون دکتری وجود دارد؟

جواب این سوال خیراست. هریک از شرکت کنندگان می توانند برای مصاحبه به تمامی دانشگاه هایی که به هنگام انتخاب رشته در فرم خود وارد کرده اند مراجعه کنند.

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

هنوز تاریخ دقیقی مبنی بر زمان مصاحبه آزمون دکتری در نظر گرفته نشده است اما تاریخ حدودی برگزاری این آزمون در اواخر اردیبهشت ماه می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره