دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 99-1400

کانال تلگرام تحصیلی     

تکمیل ظرفیت فرصتی برای داوطلبان دوره دکتری است که آخرین شانس خود را برای ورود به دوره دکتری دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور امتحان کنند. ممکن است داوطلبان از رشته و محل قبولی دکتری خود رضایت کامل نداشته باشند. تکمیل ظرفیت دکتری آزاد به داوطلبان این امکان را می‌دهد که برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تلاش کنند. لیکن زمان و چگونگی تکمیل ظرفیت ابهام برانگیز است. همین امر می‌تواند عاملی شود که باعث اختلال در روند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری داوطلبان گردد. در این نوشتار ما درباره جزییات تکمیل ظرفیت دکتری آزاد که در مهرماه و بهمن ماه انجام می‌شود، برای داوطلبان توضیح می‌دهیم. (این زمان بندی براساس سالهای گذشته است و ممکن است امسال دستخوش تغییر بشود)

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 99-1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

امکان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای همه داوطلبان دکتری که بر اساس نتیجه اولیه برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مجاز شده‌اند و کد دسترسی دریافت کرده‌اند و دعوت به مصاحبه شده‌اند، وجود دارد. در سال‌های پیشین انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام می‌شد. اما امسال با توجه به شرایط خاص ایجاد شده ممکن است تغییر کند. آخرین خبرها را از طریق مجموعه دانتل پیگیری کنید.

 

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

داوطلبان باید برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنند و از انتخاب رشته خود را به ثبت برسانند. داوطلبان علاقه‌مند به تکمیل ظرفیت باید برای انتخاب رشته کارت اعتباری خریداری کنند. داوطلبان علاقه‌مند به تکمیل ظرفیت دقت کنند که حتما اطلاعات کارت را یادداشت کنند.

به علاوه داوطلبان باید دقت کنند که اگر در رشته قبولی شهریور ماه خود ثبت نام کرده‌اند دیگر حق شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد را ندارند. و نیز اگر نمره تراز داوطلب دکتری پایین بوده و دعوت به مصاحبه نشده است، نمی‌تواند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شرکت کند. داوطلبان باید بدانند که در صورت قبولی در رشته محل جدید، قبولی قبلی لغو خواهد شد.

به داوطلبان توصیه می‌شود که استان‌هایی را در انتخاب رشته انتخاب کنند که دعوت به مصاحبه شده‌اند. داوطلبان در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، می‌توانند حداکثر 20 رشته محل را انتخاب کنند.لذا داوطلبان بهتر است به فاصله نمره تراز خود با نمره تراز آخرین نفر قبولی توجه کنند.

داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری آزاد برای اطلاع از رشته محل‌هایی که مجاز به انتخاب آن هستند می‌توانند از راهنمای سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی کمک بگیرید. ممکن است رشته محل‌هایی نیز در دانشگاه آزاد وجود داشته که مجوز دکتری نداشته‌اند و در زمان تکمیل ظرفیت دکتری آزاد مجوز گرفته باشند که داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری آزاد می‌توانند آن کد رشته محل‌ها را با توجه به دفترچه در انتخاب رشته خود لحاظ کنند.

 

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

اعلام نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد در پی ثبت نام آن در دو مرحله صورت می‌گیرد. ثبت نام مهر ماه انجام می‌شود، و نتیجه در آخر مهر ماه اعلام می‌شود. تکمیل ظرفیت دکتری طبق روال سال‌های گذشته احتمالا اواخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه نیزانجام می‌شود و نتیجه در اواخر بهمن ماه به داوطلبان علاقه‌مند اعلام می‌شود. داوطلبان بایستی برای مشاهده و دریافت نتیجه کارنامه تکمیل ظرفیت دکتری آزاد خود به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند و بر روی قسمت نتیجه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تخصصی سال 1399، کلیک کنند و نتیجه خود را مشاهده و دریافت کنند. برای دریافت و مشاهده نتیجه داوطلبان باید اطلاعات فردی و یا کد دسترسی انتخاب رشته و شماره شناسنامه خود را وارد کنند.

 

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت، داوطلبانی که از نتیجه خود ناراضی هستند و فکر می‌کنند که در اعلام نتایج آنان اشکالی پیش آمده است می‌توانند به نتیجه اعتراض کنند. داوطلبان می‌توانند متن اعتراض خود را در سامانه پاسخگویی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامیazmoon.iau.ac.ir به ثبت برسانند و یا به شماره 49754132 برای دانشگاه آزاد اسلامی فکس کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 99-1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره