دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

شرایط و مدارک مصاحبه دکتری 99 ( مدارک اجباری و امتیاز آور )

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط لازم برای مصاحبه دکتری در همه دانشگاه ها یکسان نیست. دانشگاه ها، هر کدام شرایط خود را به طور جداگانه در سایت دانشگاه یا پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه منتشر می کنند. دانشجو باید با مراجعه به سایت یا پایگاه های اطلاع رسانی دانشگاه هایی که قصد شرکت در مصاحبه آن دانشگاه ها را دارد، از شرایط و مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری 99 آن دانشگاه آگاهی پیدا کند. داوطلب کنکور دکتری 99، پس از آگاهی از شرایط و مدارک لازم برای حضور در جلسه مصاحبه دکتری، باید در زمان مقرر شده مدارک لازم را آماده و برای دانشگاه مورد نظر بفرستد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط و مدارک مصاحبه دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

شرایط و مدارک مصاحبه دکتری | شرایط لازم

از جمله شرایط لازم برای انجام مصاحبه دکتری می توان به موارد زیر اشاره داشت

1- دعوت به مصاحبه؛ بر اساس کارنامه انتخاب رشته

2- پرداخت هزینه مصاحبه؛ در سایت هر دانشگاه مبلغ مورد نظر برای واریز به حساب دانشگاه و روش پرداخت و مهلت زمانی برای پرداخت این هزینه اعلام می شود.

3- رزومه؛ از شرایط پذیرفته شدن در مصاحبه دکتری داشتن یک رزومه خوب است. رزومه خود را تا قبل از حضور در جلسه مصاحبه دکتری تدوین کنید.

4- احراز شرایط اختصاصی هر دانشگاه؛ اکثریت دانشگاه ها در سایت یا پایگاه اطلاع رسانی خود شرایط لازم برای حضور فرد در مصاحبه آن دانشگاه مورد نظر را اعلام می کنند. مثلا ممکن است یک دانشگاه داشتن حداقل دو مقاله را از شرایط لازم برای حضور در مصاحبه دکتری خود اعلام کند و دانشگاه دیگری داشتن مدارک زبان یا دوره های خاصی را شرط لازم برای حضور در مصاحبه دکتری قرار دهد.

4- آزمون کتبی؛ در این صورت آمادگی و کسب نمره حداقلی در آزمون کتبی  برای حضور در مصاحبه دکتری بعضی از دانشگاه ها الزامی است.

5- بررسی رزومه داوطلبان؛ رزومه ها قبل از حضور در جلسه مصاحبه بررسی می شوند.برای داوطلبان کنکور دکتری 99، یک مهلت زمانی قبل از برگزاری جلسه مصاحبه برای ارسال رزومه و مدارک قرار می دهند.

نهایتا از آنجا که پذیرفته شدن در مصاحبه دکتری 99، یعنی تاثیر گذاری مثبت بر اساتید دانشگاه مورد نظر؛ باید سعی کنید تمامی شرایط لازم را فراهم کنید تا بتوانید تاثیر مثبتی بر اساتید بگذارید. در این راه حتما از راهنمایی های یک مشاور آگاه بهره بگیرید! برای تماس با یک مشاور مجرب با دانتل تماس بگیرید.

 

شرایط و مدارک مصاحبه دکتری 99 | مدارک لازم

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دکتری 99، برای بارگذاری در سامانه ثبت نام تنها اسکن عکس پرسنلی شما می باشد. اما با توجه به فرم ثبت نامی که باید پرکنید، بهتر است که شناسنامه و کارت ملی و مدرک کارشناسی و مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمان ثبت نام به همراه داشته باشید.

1) اسکن عکس پرسنلی

2) برای اطمینان از صحت مشخصات ثبت نامی(مانند شماره ملی و مشخصات شناسنامه) بهتر است در شرایط ثبت نام اطلاعات را از روی شناسنامه و کارت ملی وارد کنید.

3) اگر فارغ التحصیل شده اید، معدل خود را از روی مدرک کارشناسی ارشد وارد کنید.

4) اگر هنوز دانشجو هستید، از فرم مخصوص ميانگين تعداد واحدهاي گذرانده دانشجويان سال آخر دوره هاي كارشناسي ارشد که در انتهای دفترچه ثبت نام وجود دارد استفاده کنید. فرم را به امضا و تایید اداراه آموزش کل دانشگاه خود برسانید. معدل ذکر شده در این فرم را به عنوان معدل مقطع کارشناسی ارشد خود در فرم ثبت نامی خود در سامانه ثبت نام ثبت کنید.

5- معدل دوره کارشناسی خود را از روی مدرک دوره کارشناسی وارد کنید.

تجربه ی مشاورین ما در امر مصاحبه دکتری میگوید که بهترین کار آمادگی کامل در روز مصاحبه است. مصاحبه دکتری بسیاری از افراد را دچار استرس و تنش میکند. توصیه دانتل به شما این است که از مدارک و شرایط لازم برای مصاحبه دکتری مطلع باشید. در اینصورت روز مصاحبه از آرامش بیشتری برخوردار خواهید بود.

مشکلات ثبت نام دکتری

گاهی در مسیر ثبت نام دکتری ممکن است برای داوطلبین در زمینه مدارک و شرایط لازم مشکلاتی پیش بیاید. از جمله:

ا) اسکن عکس پرسنلی شما درست آپلود نشود.

2) گاهی ممکن است در تایپ کردن یا پرکردن صفحات ثبت نامی برای شما مشکل ایجاد شود.

3)ممکن است شما در تایپ کردن مطالب کند باشید. از آنجا که مهلت حضور شما در سایت تمام می شود ثبت نام شما انجام نشود.

4) یک احتمال دیگر اینکه شما گمان کنید که ثبت نام شما کامل شده است در حالی که ثبت نام شما، ثبت نهایی نشده است.

براساس یافته های مشاورین ما در امر مصاحبه دکتری بسیاری از افراد دچار استرس و تنش مصاحبه دکتری می شوند. توصیه دانتل به شما این است که از آمادگی کامل برای مصاحبه دکتری برخوردار باشید. در اینصورت روز مصاحبه از آرامش بیشتری برخوردار خواهید بود. درصورتی که در هر مرحله از ثبت نام با مشکل مواجه شدید، از مشاوران ما کمک بگیرید! برای ارتباط با  مشاوران متخصص با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید!!!

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط و مدارک مصاحبه دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره