مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

منابع کمک آموزشی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

تنها راه ورود دانش آموزان به مدارس تیزهوشان، شرکت در آزمون تیزهوشان است. برای موفقیت در آزمون تیزهوشان، علاوه بر برنامه ریزی صحیح و تلاش دانش آموزان، آشنایی با منابع این آزمون نیز بسیار موثر است. اصلی ترین منبع برای آزمون تیزهوشان، کتاب درسی است. بیش تر سوالات این آزمون از محتوای کتاب درسی طرح می شود، اما برخی از سوالات، نمونه ی مشابهی در کتاب درسی ندارند. اینجاست که دانش آموزان برای تسلط بیش تر، نیاز به کتاب های کمک درسی پیدا می کنند. در آزمون تیزهوشان، حدود یک سوم سوالات هر ماده درسی از پایه هشتم و حدود دو سوم سوالات نیز از پایه نهم سال تحصیلی طراحی می شود. سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم، از کتاب های ریاضی، علوم تجربی، مطالعات اجتماعی ( تاریخ، جغرافیا، اجتماعی)، زبان و ادبیات فارسی و قرآن و معارف اسلامی (آموزش قرآن و پیام های آسمان) به شیوه ی چهارگزینه ای طرح می شود. در این مقاله، به بررسی منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم برای مطالعه بهتر، می پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

منبع کمک آموزشی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400- 1401

منابع کمک آزموشی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 عبارتند از :

منابع آزمون تیزهوشان ریاضی

همانطور که در مقاله تحلیل آزمون تیزهوشان گفتیم، درس ریاضی اهمیت زیادی در آزمون تیزهوشان دارد. برای مطالعه درس ریاضی، کتاب درسی را پیشنهاد می کنیم اما در صورت اینکه بخواهید مطالعه ی بیش تر و گسترده تری انجام دهید و روی کتاب تسلط بیش تری داشته باشید، کتاب ریاضیات اندیشمند پایه نهم به دهم گزینه خوبی است. دلیل پیشنهاد این کتاب  پاسخ های تشریحی منحصر به فرد آن است.

سایر کتاب های پیشنهادی : کتاب ریاضی نهم سری iQ انتشارات گاج / کتاب ریاضی تیزهوشان نهم انتشارات خیلی سبز / کتاب ریاضی تیزهوشان نهم انتشارات مهروماه

 

منابع آزمون تیزهوشان علوم تجربی

بعد از ریاضی، درس علوم تجربی در آزمون تیزهوشان،  اهمیت زیادی در  بین باقی درس های آزمون تیزهوشان دارد. پیشنهاد ما برای تسلط بیش تر در درس علوم تجربی، کتاب خیلی سبز علوم تجربی است. این کتاب مطالب درسی را با زبانی خوب و ساده شرح داده است و پاسخ های تشریحی آن، دانش آموزان را در یادگیری بهتر یاری می کند.

سایر کتاب های پیشنهادی : کتاب علوم تجربی نهم سری iQ انتشارات گاج / کتاب علوم تجربی تیزهوشان نهم انتشارات اندیشمند / کتاب علوم تجربی تیزهوشان نهم انتشارات مهروماه

 

منبع آزمون تیزهوشان درس زبان و ادبیات فارسی

اهمیت درس زبان و ادبیات فارسی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.کتاب کمک درسی پیشنهاد دانتل برای درس زبان و ادبیات فارسی، کتاب های انتشارات مبتکران است. این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم مباحث کتاب را  به خوبی شرح داده است.

سایر کتاب های پیشنهادی : کتاب فارسی نهم سری iQ انتشارات گاج / کتاب فارسی تیزهوشان نهم انتشارات اندیشمند / کتاب علوم فارسی تیزهوشان نهم انتشارات نشرالگو

 

منبع آزمون تیزهوشان درس علوم اجتماعی

درس علوم اجتماعی جز درس های راحت آزمون تیزهوشان محسوب می شود. برای جواب دادن به سوالات علوم اجتماعی کتاب درسی باید به طور دقیق خوانده شود. برای تسلط بیش تر درس علوم اجتماعی پایه هشتم، کتاب جامع تیزهوشان مبتکران، کتاب کاملی برای مطالعه ی این بخش از آزمون تیزهوشان است.

سایر کتاب های پیشنهادی : کتاب جامع تیزهوشان نهم سری iQ انتشارات گاج / کتاب جامع تیزهوشان نهم انتشارات خیلی سبز

 

قرآن و معارف اسلامی(آموزش قرآن و پیام های آسمان)

در مطالعه ی این بخش، اولویت با کتاب درسی است اما به منظور یادگیری بهتر این درس، کتاب میکرو طبقه بندی گاج  بهترین گزینه برای داوطلبان است.

سایر کتاب های پیشنهادی : کتاب جامع تیزهوشان نهم سری iQ انتشارات گاج / کتاب جامع تیزهوشان نهم انتشارات خیلی سبز

 

در جدول زیر، بهترین کتاب های کمک آموزشی پیشنهادی دانتل برای آزمون تیزهوشان به صورت مختصر قرار داده ایم.

 

ردیف نام درس کتاب کمک درسی
1 ریاضی ریاضیات اندیشمند
2 علوم تجربی خیلی سبز علوم تجربی
3 زبان و ادبیات فارسی زبان و ادبیات مبتکران
4 علوم اجتماعی علوم اجتماعی مبتکران
5 قرآن و معارف اسلامی میکرو طبقه بندی گاج

 

 

برای آشنایی کلی با نمونه سوالات تستی آزمون تیز هوشان، می توانید از کتاب 1+31 استان تیز هوشان انتشارات خوارزمی استفاده کنید. سوالات جامع و متنوع این کتاب شما را برای آزمون تیزهوشان آماده می کند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره